Totalt antall sidevisninger

lørdag 8. juni 2013

God morgon i solen

Hoppas alla vaknade med Samma goda humør som jag gjort.
Solen skinner och jag har fri.

Jag var hos søtaste Solveig i går och plocka rabarbra och lagde mig suppe på det. Tror det blir dagens frukost
Så här gjorde jag:
10 rabarber som jag skrellte och kuttet smått
8 renset jordgubbar
koka upp:
6 dl vatten
3 dl socker
1 tsk vaniljesocker eller 1 vanilje stang
ha i rabarber och jordgubbar och koka 5 minuter
blanda 2 ss potetmel med 1/2 dl vatten och ha upp i när det storm koker. Då blir den passa tjock
servera varm eller kall. Du kan laga den tjockare då blir det kräm.
Till servering har jag is eller melk/fløte(du kan ha i rossin och kanel i oxå vis du vill)

Men ligger och drømmer mig bort till Paris. Glømmer Inte de kake diskarna
Inte konstigt jag var tvungen att Træna igen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar